АМКУ ЗАТВЕРДИВ НОВУ МЕТОДОЛОГІЮ РОЗРАХУНКУ ШТРАФІВ ЗА ПОРУШЕННЯ КОНКУРЕНЦІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

Огляд законодавства 16 серпня 2016

image002

АМКУ ЗАТВЕРДИВ НОВУ МЕТОДОЛОГІЮ РОЗРАХУНКУ ШТРАФІВ ЗА ПОРУШЕННЯ КОНКУРЕНЦІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

Згідно з повідомленням, розміщеним на офіційному веб-сайті відомства, 09 серпня 2016 р. Антимонопольний комітет України (далі – «АМКУ») затвердив нові Рекомендаційні роз’яснення № 39-рр щодо застосування положень частин другої, п’ятої та шостої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», частин першої та другої статті 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», що стосуються розрахунку штрафів, які відміняють аналогічні Рекомендаційні роз’яснення АМКУ від 31.05.2016 р. № 26-рр. Нагадаємо, що це вже четверта редакція Рекомендаційних роз’яснень щодо методології розрахунку штрафів за порушення конкуренційного законодавства, починаючи з 15 вересня 2015 року, коли АМКУ вперше затвердив Рекомендаційні роз’яснення щодо методології розрахунку штрафів.

Серед ключових змін, внесених до методології розрахунку штрафів Рекомендаційними роз’ясненнями від 09.08.2016 р., можна виділити наступні:

  • АМКУ змінив підхід до визначення суми базового штрафу за порушення найбільшої, значної та середньої тяжкості, який дозволить диференціювати суму базового штрафу в залежності від особливостей виявленого порушення. Відтепер органи АМКУ при визначенні суми базового штрафу будуть застосовувати відповідні коригуючи коефіцієнти (від 0,05 до 2) в залежності від впливу або можливості впливу виявленого порушення на суміжні ринки, соціальної значимості товару та рівня прибутковості діяльності, пов’язаної з порушенням.
  • АМКУ може визначати розмір базового штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції на підставі наданого порушником обґрунтованого розрахунку розміру (в грошовому виразі) неправомірно отриманої ним вигоди та/або втрат (збитку) особи (осіб), чиї права порушено внаслідок вчинення відповідного порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Додатково до вказаного слід також зазначити, що нові Рекомендаційні роз’яснення щодо застосування положень частин другої, п’ятої та шостої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», частин першої та другої статті 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», що стосуються розрахунку штрафів, також містять в собі положення, які дозволяють АМКУ у виключних випадках (в зв’язку із необхідністю належного стримуючого ефекту) визначати штрафи більші, ніж передбачені Рекомендаційними роз’ясненнями, але в межах, визначених ч.ч. 2, 5 та 6 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», ч.ч. 1 та 2 ст. 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Це стосується, зокрема, вчинення порушень, що призвели до особливо негативних наслідків для конкуренції, інтересів інших суб’єктів господарювання, споживачів, можливостей органів АМКУ виконувати покладені на них завдання.

______________________________________________________________

Цей огляд останніх змін до чинного законодавства України не є юридичною консультацією і може бути використаний виключно для отримання загальної інформації.

За додатковою інформацією звертайтесь до юридичної фірми «Антіка»:

вул. Хрещатик, 12, 2-й поверх

м. Київ, 01001, Україна

тел./факс: +38 044 390 09 20/21

office@antikalaw.com.ua

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *