Рекомендаційні роз’яснення щодо підходів до визначення розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції

Огляд законодавства, 03 березня 2016

 

16 лютого 2016 р. Антимонопольний комітет України затвердив нові Рекомендаційні роз’яснення щодо підходів до визначення розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, в тому числі порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Рекомендації містять зміни та уточнення встановленого раніше порядку визначення розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції:

  • змінено порядок визначення базового розміру штрафу за порушення інформаційного характеру, до яких належать: неподання суб’єктом господарювання, подання не в повному обсязі або подання недостовірної інформації на вимогу АМКУ або його територіального відділення. Відтепер АМКУ рекомендує визначати базовий розмір штрафу за такі порушення незалежно від того призвели вони до негативних наслідків чи ні. Мінімальна сума штрафу, що може бути застосований АМКУ до суб’єкта господарювання за допущені ним інформаційні порушення, тепер становить 27 200 грн. (раніше – 13 600 грн.), а територіальним відділенням АМКУ – 13 600 грн. (раніше – 6 800 грн.);
  • запроваджено порядок визначення базового розміру штрафу за порушення у вигляді антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання, що стосується спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів. Відтепер, базовий розмір штрафу за вказані порушення конкуренційного законодавства визначається на рівні найвищої ціни пропозиції учасників антиконкурентних узгоджених дій;
  • уточнено порядок визначення базового розміру штрафу за здійснення концентрації без отримання відповідного дозволу органів АМКУ, що не призвело до монополізації або суттєвого обмеження конкуренції на товарних ринках України;
  • уточнено порядок визначення базового розміру штрафу за порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, згідно з яким базовий розмір штрафу за вказані порушення визначається на рівні 30% доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), що відбулась з порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції;
  • рекомендаційними роз’ясненнями встановлюється, що доведення факту повторного вчинення суб’єктом господарювання інформаційного порушення не вважається обтяжуючою обставиною, і базовий розмір штрафу в цьому випадку не підлягає збільшенню.

______________________________________________________________

Цей огляд останніх змін до чинного законодавства України не є юридичною консультацією і може бути використаний виключно для отримання загальної інформації.

За додатковою інформацією звертайтесь до юридичної фірми «Антіка»:

вул. Хрещатик, 12, 2-й поверх

м. Київ, 01001, Україна

тел./факс: +38 044 390 09 20/21

office@antikalaw.com.ua