Юристи ЮФ «Антіка» Сергій Корнієнко та Олександр Третьяков поділилися практичними порадами щодо оформлення скарг у процедурі державних закупівель

11.02.2020

Сергій Корнієнко, Олександр Третьяков

Legal High School

Про особливості оформлення і подання скарг у процедурі державних закупівель, а також про свої лайфхаки слухачам Legal High School розповіли юристи ЮФ «Антіка» у рамках спецкурсу, присвяченого питанням захисту економічної конкуренції.

За словами партнера ЮФ «Антіка» Сергія Корнієнка, Закон України «Про державні закупівлі» не містить чітко визначеної типової форми скарги, а встановлює лише загальні вимоги до її змісту, які формально мають бути дотримані суб’єктом оскарження.

Зокрема, скарга повинна містити відомості про суб’єкта оскарження та замовника закупівлі, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються, підстави для подання скарги з описом виявлених порушень та зазначенням того, яким чином рішення, дії або бездіяльність замовника закупівлі порушують права суб’єкта оскарження. Також лектор підкреслив, що бажано підкріпити скаргу матеріалами і документами, що підтверджують ті обставини, які суб’єкт оскарження вважає порушенням і які обґрунтовують вимоги скаржника.

Обов’язковим додатком до скарги є документ, що підтверджує внесення плати за подання скарги. «Відсутність такого документа може бути підставою для залишення скарги без розгляду», — підкреслив Сергій Корнієнко. Власне, за оскарження процедури закупівлі товарів або послуг плату встановлено у розмірі 5 тис. грн, а за оскарження процедури закупівлі робіт — 15 тис. грн.

Сергій Корнієнко звернув увагу і на те, що скарги подаються винятково у формі електронного документа через електронну систему закупівель. При цьому документи і матеріали, що додаються до скарги, подаються також в електронній формі, зокрема й у форматі pdf.

Суб’єкт оскарження повинен подбати про подання скарги в межах встановлених строків на оскарження і не намагатися «вскочити в останній вагон». Скарги, подані після закінчення строку оскарження, автоматично не приймаються системою електронних закупівель.

Практичними порадами щодо оформлення скарг із слухачами поділився старший юрист ЮФ «Антіка» Олександр Третьяков. Він рекомендував зазначати у «шапці» скарги ідентифікатор закупівлі в системі ProZorro, хоча це і не передбачено в списку вимог, наведених у статті 18 Закону України «Про державні закупівлі», а також при оформленні скарг використовувати розроблені шаблони, розміщені на сайті ProZorro. Необхідно лаконічно і точно вказувати, у чому, на думку скаржника, полягає порушення процедури закупівлі, яке порушує права та охоронювані інтереси учасника закупівлі. Крім того, не зайвим буде роздрукувати і додати до скарги документи та матеріали, на які в тексті скарги зроблене посилання.