7 советов по оформлению жалоб в процедуре публичных закупок

17.02.2020

Сергей Корниенко, Александр Третьяков

Текст статьи доступен на украинском языке

EUROPEAN BUSINESS ASSOCIATION

Чинне законодавство встановлює досить простий і прозорий шлях для оскарження рішень щодо державних закупівель. Уповноваженим органом, який приймає скарги на дії замовників, є Антимонопольний комітет України у складі Постійно діючої колегії. Колегія складається з трьох державних уповноважених.

Сама ж процедура оскарження майже в повному обсязі проводиться через систему ProZorro. Учасники подають скарги безпосередньо через площадку державних закупівель в електронному вигляді. До речі, на сайті ProZorro міститься як детальний опис самої процедури, так і приклади (шаблони) найбільш поширених скарг.

Встановлена за це плата наразі є доступною для переважної більшості учасників. Так, за подання скарги по процедурі закупівлі товарів або послуг сплачується збір у розмірі 5 тис. грн., за подання скарги по процедурі закупівлі робіт – 15 тис. грн.

Пропонуємо 7 порад, як підготувати якісну та ефективну скаргу на рішення, дії або бездіяльність замовника тендеру. Дотримання цих порад суттєво підвищить ваші шанси на успіх.

Порада 1. Обов’язково дотримуйтеся нормативних вимог до змісту скарги, що встановлені ст. 18 Закону «Про публічні закупівлі». Недотримання таких вимог призведе до залишення вашої скарги без розгляду.

Порада 2. Користуйтеся шаблонами скарг, які розміщені на сайті ProZorro. Це спростить вам роботу в процесі підготовки, дозволить структурувати зміст скарги та підготувати «звичний» для органу оскарження формат документу.

Порада 3. Не забувайте додати до скарги платіжний документ про внесення плати за оскарження з відміткою банку про проведення платежу.

Порада 4. Намагайтеся зробити текст скарги максимально інформативним. Зазначайте лише ті обставини і факти, які дійсно вказують на наявність зазначених вами порушень та обґрунтовують ваші вимоги.

Порада 5. Не забувайте вказати у скарзі про те, яким чином рішення, дії чи бездіяльність замовника закупівлі порушують ваші законні права та охоронювані законом інтереси.

Порада 6. Подбайте про своєчасність подачі скарги в межах встановлених строків на оскарження та не намагайтеся «вскочити в останній вагон». Скарги, які подаються після закінчення строку оскарження, автоматично не приймаються системою електронних закупівель. Пам’ятайте, що скарги подаються в електронній формі, а технології мають здатність іноді давати збій.

Порада 7. Намагайтеся зробити вашу скаргу «зручною» для працівників АМКУ: «підсвітіть» обставини та факти, які, на вашу думку, підтверджують вашу позицію; надайте в якості окремих додатків до скарги документи і матеріали, на які ви посилаєтеся та вважаєте, що вони підтверджують вашу позицію та можуть вплинути на позитивний розгляд вашої справи.